Temeljem članka 26. Zakona o radu („Narodne novine“, br. 93/14., 127/17. i 98/19.), direktor ________d.o.o. Rovinj, ___________ (dalje: Tvrtka) dana ____. ______, 2021. godine donosi
P R A V I L N I K
o zaštiti povjerljivih podataka Tvrtke
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se povjerljivi podaci, kao značajna imovina Tvrtke.
Tvrtka kao povjerljive podatke utvrđuje arhitekture proizvoda; izvorne kodove; planove proizvoda; imena i popis kupaca, distributera i zaposlenika te financijske informacije.
Podaci navedeni pod stavak 2. ovog članka vlasništvo su Tvrtke i mogu biti zaštićeni zakonima o patentima, zaštitnim znakovima, autorskim pravima i poslovnoj tajni.
Članak 2.
Sve povjerljive informacije moraju se koristiti samo za poslovanje Tvrtke i ne smiju se otkriti bez odobrenja. Svaki zaposlenik, agent i izvođač mora to zaštititi.
Zaposlenima je zabranjeno neovlašteno objavljivanje povjerljivih podataka Tvrtke, kao i informacije o proizvodima, zalihi, tehnologiji, kupcima ili poslovanju Tvrtke ili poslovanju kroz internet ili na druge načine.
Članak 3.
Zaposlenici su odgovorni za pravilno označavanje dokumentacije koja se dijeli. Isto se odnosi i na korespondenciju poslanu vanjskom savjetniku Tvrtke, posebice odvjetniku.
Odgovornost uključuje zaštitu, osiguranje i pravilno raspolaganje povjerljivim informacijama u skladu s politikom Tvrtke o održavanju i upravljanju evidencijama utvrđenom u Kodeksu poslovnog ponašanja i etike. Ova se obveza proteže na povjerljive podatke trećih strana sa kojima Tvrtka raspolaže temeljem raznih ugovora u kojim je utvrđena obveza o neotkrivanju.
Članak 4.
Obveza je zaposlenika da se pridržava vlasničkog ugovora o informacijama i izumu.
Zaposlenik kod zasnivanja radnog odnosa odnosno sklapanja ugovora o radu preuzima obvezu o zaštiti i čuvanju povjerljivih vlastitih podataka Tvrtke. Ugovor ostaje na snazi sve dok zaposlenik radi za Tvrtku i nakon što napusti Tvrtku odnosno i nakon prestanka radnog odnosa.
Prema ugovoru o radu zaposlenik ne smije nikome otkriti povjerljive podatke Tvrtke ili ih koristiti u korist bilo koga drugog osim Tvrtke bez prethodnog pristanka ovlaštene osobe Tvrtke.
Članak 5.
Zaposlenici ne smiju bez izričitog odobrenja dijeliti ili raspravljati o povjerljivim podacima Tvrtke s bilo kim izvan Tvrtke, a što se odnosi i na bivše zaposlenike Tvrtke.
Članak 6.
Radi unapređenja poslovanja Tvrtke, mogu se povjerljivi podaci otkriti potencijalnim poslovnim partnerima.
Otkrivanje podataka iz stavka 1. ovog članka nikada ne smije biti učinjeno bez pozornog razmatranja njegovih potencijalnih koristi i rizika.
Ako zaposlenik u dogovoru sa svojim rukovoditeljem (menadžerom) i drugim odgovarajućim rukovodstvom Tvrtke utvrdi da je otkrivanje povjerljivih podataka neophodno, mora se obratiti pravnom odjelu Tvrtke kako bi bilo sigurno da je prije otkrivanja potpisan odgovarajući pisani ugovor o neotkrivanju podataka.
Članak 7.
Tvrtka ima standardne ugovore o neotkrivanju podataka, a koji su prikladni djelatnosti Tvrtke. Zaposlenik ne smije mijenjati u ugovoru odredbe o neotkrivanju informacija ili prihvatiti promjenu obveznog dijela standardnog ugovora o neotkrivanju podataka bez pregleda i odobrenja pravnog odjela Tvrtke.
Svi materijali Tvrtke koji sadrže povjerljive podatke Tvrtke, uključujući prezentacije, moraju biti pregledani i odobreni od strane odgovarajućih osoba Tvrtke.
Bilo koja publikacija zaposlenika ili njegova javno objavljena izjava koja se može smatrati ili protumačiti ili pripisati Tvrtki, a koja je data izvan opsega njegovog zaposlenja u Tvrtki, odgovarajuća tijela Tvrtke moraju unaprijed pregledati i odobriti u pisanom obliku (uključujući i Pravni odjel).
Članak 8.
Tvrtka ima glasnogovornika, koji ima obvezu da priopćava informacije novinarima.
Svi upiti ili pozivi novinara trebaju se uputiti odgovornoj osobi Tvrtke.
Ako zaposlenik dobije bilo kakve upite od bilo koje druge osobe u vezi s poslovanjem Tvrtke, zaposlenik mora odmah obavijestiti svog nadređenog i pravni odjel Tvrtke.
Glavni izvršni direktor i glavni financijski direktor Tvrtke su službeni glasnogovornici Tvrtke za financijska pitanja. Te su osobe jedine osobe koje mogu komunicirati s novinarima u ime Tvrtke u odnosu na financijska pitanja.
Članak 9.
Stroga je politika Tvrtke da niti jedan zaposlenik, ugovaratelj ili druga strana povezana s Tvrtkom ne smije raspravljati o povjerljivim informacijama o tvrtki na internetskim forumima, chat-ovima ili web-lokacijama društvenih medija (primjerice Facebook, Twitter, LinkedIn i slično).
Zabrana iz stavka 1. ovog članka uključuje javne preporuke ili preporuke sadašnjih ili bivših zaposlenika Tvrtke, kao i nejavne preporuke ili preporuke sadašnjih ili bivših zaposlenika Tvrtke koje otkrivaju povjerljive podatke o Tvrtki.
Zaposlenici moraju dobro prosuđivati u raspravi čak i o nepovjerljivim informacijama i moraju imati na umu da nisu ovlašteni govoriti u ime Tvrtke odnosno to ne smiju činiti.
Bilo koje objave zaposlenika ili informacije koje je zaposlenik dostavio da ih netko drugi objavi, a koje neprimjereno otkrivaju povjerljive podatke koji se odnose na Tvrtku ili njegovo poslovanje, ili koje se navode da govore u ime Tvrtke, tretirat će se kao kršenje obveza iz radnog odnosa.
Članak 10.
Tvrtka po potrebi može dobrovoljno otkriti povjerljive podatke o svojim proizvodima ili poslovnim planovima kako bi potaknuli druge tvrtke da stupe u poslovni odnos.
U drugim slučajevima Tvrtka može zatražiti da treća strana pruži povjerljive podatke kako bi Tvrtka mogla procijeniti potencijalni poslovni odnos s tom stranom. Bez obzira na situaciju, zaposlenici moraju posebno paziti da odgovorno postupaju s povjerljivim informacijama drugih. S takvim povjerljivim podacima se radi u skladu sa ugovorima Tvrtke u odnosu na takve treće strane.
Članak 11.
Povjerljivi podaci Tvrtke mogu imati više oblika.
Usmena prezentacija o planovima razvoja proizvoda Tvrtke može sadržavati zaštićene poslovne tajne.
Popis kupaca ili popis zaposlenika može biti zaštićena poslovna tajna.
Zaposlenik nikada ne smije prihvatiti informacije koje nudi treća strana koje su predstavljene kao povjerljive ili se iz konteksta ili okolnosti čine povjerljivima, osim ako sa strankom koja nudi informacije nije potpisan odgovarajući ugovor o neotkrivanju podataka.
Članak 12.
Nakon što se povjerljivi podaci treće strane otkriju Tvrtki, zaposlenici Tvrtke dužni su se pridržavati uvjeta relevantnog ugovora o neotkrivanju podataka i ograničiti njihovu uporabu na određenu svrhu zbog koje su objavljeni te ih distribuirati samo ostalim zaposlenicima Tvrtke radi potrebe da se saznaju podaci.
Svaki zaposlenik, agent i ugovaratelj koji je uključen u potencijalni poslovni odnos s trećom stranom mora razumjeti i strogo se pridržavati ograničenja uporabe i postupanja s povjerljivim informacijama.
Članak 13.
Prilikom pregleda povjerljivih podataka treće strane prema ugovoru o neotkrivanju podataka, prirodno je da zaposlenik vodi bilješke ili da priprema izvješća koja sažimaju rezultate pregleda i da na temelju tih bilješki ili izvješća, donese zaključak o prikladnosti poslovnog odnosa.
Bilješke ili izvješća, mogu sadržavati povjerljive podatke koje je otkrila druga strana i zato ih se općenito treba zadržati dovoljno dugo da se dovrši procjena potencijalnog poslovnog odnosa, u skladu s Politikom zadržavanja dokumenata Tvrtke. S njima se treba postupati kao što se postupa s bilo kojim drugim otkrivanjem povjerljivih podataka odnosno označava se kao povjerljivo i distribuira samo onim zaposlenicima Tvrtke koji to trebaju znati.
Članak 14.
Zaposlenik Tvrtke nikada ne bi trebao pokušavati pribaviti povjerljive podatke konkurenta neprimjerenim sredstvima, a posebno nikada ne bi trebao kontaktirati konkurenta u vezi s njihovim povjerljivim podacima.
Tvrtka neće koristiti bilo koje informacije dobivene neprimjerenim sredstvima i zadržava pravo poduzimanja radnji protiv bilo kojeg zaposlenika koji pribavi, otkrije ili na drugi način koristi takve podatke dok je zaposlen u Tvrtki.
Tvrtka može i zapošljava bivše zaposlenike konkurenata, ali je bitno da prepozna i poštuje obveze tih zaposlenika da ne koriste ili otkrivaju povjerljive podatke svojih bivših poslodavaca.
Članak 15.
Zbog kršenja odredbi ovog Pravilnika mogu se izreći stegovne mjere.
Ovisno o ozbiljnosti i učestalosti kršenja uvjeta i odredbi ovog Pravilnika, stegovna mjera prema zaposleniku može uključivati opomenu, pismeno upozorenje pred otkaz ugovora o radu i otkaz ugovora o radu.
Direktor i voditelj pravnog odjela temeljito će istražiti svako kazneno djelo ili kršenje obveza iz radnog odnosa prije donošenja stegovne mjere.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik se primjenjuje na sve radnike Tvrtke.
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu __. studenog 2021. godine.
Članak 18.
Za tumačenje ovog Pravilnika te donošenje njegovih izmjena i dopuna ovlaštena je Uprava Tvrtke.
DIREKTOR
__________________
Oglašeno na oglasnoj ploči Tvrtke dana __. studenog 2021. god.
U Rovinju________2021.god.
Dostaviti:
- Odjel financijskih i računovodstvenih poslova
- Odjel ljudskih resursa
- Pravni Odjel
- Odjel informatike
- Pismohrana Uprave